Paus Franciscus over hoe Jezus kan genezen van haat


Laat je helen door Jezus. Wij hebben allemaal, ja allemaal, wonden: geestelijke wonden, zonden, vijandschap, jaloersheid. Misschien zeggen we iemand geen goede dag: ”Hij heeft me dat aangedaan. Voor mij bestaat hij niet meer”. Hier is er nood aan genezing!  “Hoe doe ik dat?” Bid en vraag dat Jezus het geneest.  Het is droevig als in een familie de kinderen niet meer met elkaar spreken al was het maar over kleine dingen, want de duivel neemt die kleine dingen en blaast ze op.

Dan gaan vijandigheden hun gang, soms gedurende heel veel jaren. Met het gevolg dat die familie uit elkaar ligt. Ouders lijden omdat hun kinderen niet met elkaar spreken, of omdat de vrouw van een zoon niet met de andere spreekt, met het gevolg jaloersheid, afgunst,… De duivel zaait dit. En de enige die duivels kan uitdrijven is Jezus. De  enige die hier genezing brengt is Jezus.

Daarom zeg ik tot ieder van jullie: laat je door Jezus genezen. Iedereen weet waar zijn/haar wonden zijn. Iedereen heeft wonden en niet slechts een: twee, drie, vier, twintig. Iedereen weet dat! Laat Jezus, die wonden genezen. Maar daarvoor moet ik mijn hart openen, opdat Hij zou kunnen komen. Hoe open ik mijn hart? Door te bidden.. “Maar, Heer, ik kan niet bidden zolang die mensen er zijn. Ik haat hen. Zij hebben dat en dat en dat gedaan… Genees die wonde, Heer” . Als wij Jezus om die genade vragen, zal Hij het doen. Laat je geheeld worden door Jezus. Laat Jezus je genezen.

Paus Franciscus

Reacties

E.Harland-Hazebroek zei…
Ontzettend goed en actueel in het Westen, nu meer in het midden oosten.
Executies hebben aangetoond dat het de rouwende absoluut niet helpt.
Daarom is het vaak afgeschaft of wordt er nog voor gevochten. Beter een tweedy kans of nog vaker.
Jezus kom en genees onze afkeer van sommige mensen.
Truus zei…
Dat is heel moeilijk en kan zelfs verwijdering van ouders en grootouders betekenen.

Meest gelezen

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)